چاپ کردن این صفحه

درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید!

این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)
درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید! درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید! محمد بدلی

قبل از هر چیز تصور کنید که 10 برابر درآمد سالانه تان درآمد داشته اید. فرض کنید حتی اگر این تصور برایتان دست نیافتنی به نظر می رسد یک لحظه خودتان را درحالی که درآمدتان 1000 درصد بیشتر شده است تصور نمایید.

خودتان را باور داشته باشید

واکنش اولیه بیشتر افراد وقتی از آن ها خواسته شد تا به موضوع بالا فکر کنند این بود که اندکی لبخند زده و به چرایی نشدن این تصور فکر کردند. یکی از آن ها این چنین پاسخ داد: اگر بدانی برای من چند سال طول کشیده است که به درآمد امروزیم رسیده ام تو نیز هیچ وقت به این فکر نمی کردی که درآمدت یکباره ده برابر شود.

هیچ بهانه ای وجود ندارد

در جایی جمله ای از مارک تواین خواندم که برای هر شکستی هزاران بهانه وجود دارد ولی هیچکدام دلیل خوبی نیستند. متاسفانه بسیاری از افراد متوسط با اینکه یکی از دغدغه های مهم آن ها مسائل مالی است و با وجود اینکه به صورت ذاتی توانایی این را دارند که در مرتبه بسیار بالاتری از جای فعلیشان باشند به خود ایمان نداشته و به دنبال بهانه هستند.

آیا یک نفر این قابلیت را دارد تا ده برابر بهتر شود؟

آیا مدیری که درآمد سالانه او 250000 دلار است ده برابر باهوش تر از مدیری با درآمد سالانه 25000 است؟ آیا او ده برابر بیشتر آموزش دیده است؟ آیا او ده برابر سخت تر کار کرده است؟ واضح است که پاسخ منفی خواهد بود. تمام این موارد نه از نظر ذهنی و نه فیزیکی قابل تصور نیستند اما پس چرا افرادی را در هر زمینه ای می بینیم که چندین برابر دیگران درآمد کسب می کنند. جالب است که میانگین سن، تجربه و هوش این افراد نیز تقریبا یکسان است؟

IQ واقعا خیلی مهم نیست

در تحقیقی که چند سال پیش در نیویورک برای تست IQ بر روی هزار زن و مرد انجام شد بین فردی با بالاترین میزان IQ و فرد با کمترین آن اختلافی دو و نیم برابری دیده شد. اما نتیجه مهمی که از این تحقیق بدست آمد این بود که باهوش ترین افراد بالاترین درآمد را بین این جمعیت مورد آزمایش نداشتند و افراد با IQ پایین نیز کمترین میزان درآمد را به خود اختصاص نداده بودند. نتیجه دوم اختلاف 100 برابری بین کمترین و بیشترین درآمد ها بود که با توجه به اختلاف دو ونیم برابری IQها جالب به نظر می رسید.

تمرین عملی

در ادامه برایتان دو توصیه داریم که به وسیله آن ها شما می توانید افزایش درآمدتان را شروع کنید. اول اینکه، افراد با بیشترین درآمد و موفقیت را در زمینه کاری خود شناسایی کنید و به دقت بررسی کنید چه چیزی باعث پیشرفتشان شده است. شما نیز از آن ها کپی برداری کنید. دومین توصیه این است که هدف اولیه خودتان را روی افزایش دو برابری درآمد در طول دو یا سه سال آینده قرار دهید. از همین امروز شروع به رسیدن به این هدف اولیه کنید.