چاپ کردن این صفحه

عوامل اصلی که باعث موفقیت شما در رسیدن به اهداف شغلی تان می گردند

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
عوامل اصلی که باعث موفقیت شما در رسیدن به اهداف شغلی تان می گردند عوامل اصلی که باعث موفقیت شما در رسیدن به اهداف شغلی تان می گردند محمد بدلی

باید هدف اصلی شما این باشد که احتمال موفقیت تان را افزایش دهید تا یکی از آن افراد خاص و استثنایی باشید که به اهداف خود می رسند و در زندگی شان تغییر و تحولی واقعی ایجاد می نمایند. رسیدن شما به موفقیت، بیشتر از هر عامل دیگری، به خود شما بستگی دارد.

برای اینکه توانایی های بالقوه خود را به فعل در بیاورید باید توجه خود را بر روی اهداف شغلی تان، کار و تلاش سخت و عوامل اصلی موفقیت متمرکز نمایید.

تا جایی که ممکن است خودتان را از شر بلاتکلیفی و بی برنامه گی خلاص کنید. باید زندگی تان را طوری سامان دهی کنید که احتمال دست یابی شما به اهداف شغلی تان، بسیار بالا باشد.

بین آنچه که می خواهید و این که چگونه می توانید از طریق کار و تلاش سخت به خواسته تان برسید، یک رابطه علت و معلولی وجود دارد که باید به آن پی ببرید. باید بر تمام ابعاد زندگی خود تسلطی کامل داشته باشید و آینده تان را خودتان بسازید. هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید.

شانس یا کار و تلاش سخت

وقتی افرادی سریع تر از بقیه به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند، دیگران فورا دلیل موفقیت آنها را خوش شانسی این افراد می دانند و ندرتا این موفقیت را به کار و تلاش سخت مربوط می دانند. وقتی افراد به خاطر نقاط ضعف شان، با شکست مواجه می شوند شکست شان را به خودشان منتسب نمی دانند بلکه دلیل آن را بد شانسی می دانند.

یکی از علت هایی که افراد درباره دلایل موفقیت و یا شکست، احساس سردرگمی و گیجی می کنند این است که اکثرا تفاوت بین احتمال و شانس را نمی دانند. در قمار، شرطبندی، بازی پوکر، اسلات ماشین و مسابقه اسب دوانی "احتمال" بسیار نقش دارد. دربازی هایی که احتمال در آنها بسیار نقش دارد، نتیجه بازی تقریبا خارج از کنترل شما می باشد و با عوامل ایجاد کننده موفقیت ، هیچ ارتباطی ندارد.

در هر صورت "شانس" کاملا با "احتمال" تفاوت دارد. در حقیقت، آنچه که ما آنرا شانس می نامیم همان قانون احتمالات است که در مورد کار و فعالیت های ما نیز صدق می کند. فرد خوش شانس، کارهای زیادی انجام می دهد که همه این کارها روی هم رفته، به طور قابل توجهی احتمال موفقیت و دست یابی آن فرد به اهداف مورد نظرش را افزایش می دهد. اگر تاریخچه هر موفقیت بزرگی را مورد بررسی قرار دهید و فعالیت های بیشماری راکه قبل از موفقیت و در جهت رسیدن به آن انجام گرفته است، بررسی نمایید، خواهید دید که عوامل ایجاد کننده موفقیت، در آن بسیار نقش داشته اند. خواهید دید که یک برنامه مشخص برای رسیدن به موفقیت وجود داشته است. متوجه خواهید شد که آن فرد موفق کارهای کوچک بیشماری انجام داده است و در بعضی موارد سال های سال تلاش کرده تا اینکه موفقیت نهایی امکان پذیر گردیده است.

یک اصل مهم در رسیدن به اهداف شغلی

قانونی در این باره وجود دارد که می گوید: بین تلاش شما و احتمال موفقیت نهایی شما در رسیدن به اهداف شغلی مورد نظرتان، یک رابطه مستقیم وجود دارد.

اگر یک فروشنده تازه کار، هر روز صبح زود از خواب یبدار شود، سخت کار کند، برای هر روز کاری خود برنامه داشته باشد، تمام طول روز به طور مستمر و بی وقفه کار کند، تا جایی که امکان دارد با مشتریان بیشتری صحبت کند، با جدیت و مصرانه کار خود را دنبال نماید و دائما تلاش کند که با مطالعه، گوش دادن به برنامه های آموزشی و حضور مستمر در دوره ها و سمینارهای آموزشی، مهارت فروش و توانایی شغلی خود را بالا ببرد، نسبت به دیگر فروشندگانی که نتوانسته اند این مراحل رشد و پیشرفت را طی کنند، احتمال موفقیت چنین فردی خیلی بیشتر خواهد بود. درآمد بالای این فرد موفق فقط به دلیل شانس نیست بلکه تا حدود زیادی مربوط به برنامه ریزی و کار و تلاش سخت می باشد. عوامل موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای به قرار زیر می باشند، اگر از تحصیلات خوبی برخوردار باشید، حرفه تان را کاملا مطابق با استعدادها و توانایی های ذاتی تان انتخاب نمایید و دائما تلاش کنید تا مهارت ها و ارزش کارتان را در شرکت تان ارتقا دهید، زمانی که به اهداف شغلی تان دست پیدا می کنید، این موفقیت نهایی صرفا نتیجه شانس نخواهد بود.

عوامل موفقیت را برای خود ایجاد کنید    

یک عامل دیگر موفقیت که به شانس مربوط می باشد، "قانون میانگین" نامیده می شود این قانون از بسط و تعمیم "قانون احتمالات" حاصل گردیده است. "قانون میانگین" می گوید که: گرچه شما نمی توانید پیش بینی کنید که از میان یک سری اتفاقات و اقدامات صورت گرفته، کدام یک به نتیجه و موفقیت ختم خواهد شد اما طبق "قانون میانگین" می دانید که با انجام یک کار مشخص و به تعداد دفعات مشخص، می توانید به اهداف شغلی تان دست پیدا کنید. هر چقدر شما کتاب های بیشتری مطالعه نمایید احتمال اینکه کتاب های مفید و کمک کننده ای را در زمینه شغلی و زندگی شخصی تان مطالعه کنید، به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. بدین طریق یک عامل دیگر به عوامل موفقیت خود اضافه می کنید. اگر سخت کار کنید و برای فروش محصولات تان تماس های تلفنی بیشتری با مشتریان برقرار کنید احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که بتوانید با مشتریانی روبرو شوید که نیاز مبرم به محصولات شما دارند. بدین طریق یک عامل دیگر به عوامل موفقیت تان اضافه می کنید واحتمال موفقیت شما افزایش می یابد.

به اهداف زندگی تان دست پیدا کنید

اگر دائما در کارتان ابتکار عمل به خرج دهید و روش های جدیدی را امتحان کنید، نسبت به کسی که اصلا خطر نمی کند و هیچ چیز متفاوت یا جدیدی را امتحان نمی کند، برای رسیدن به هدف و یا حل مشکلات اساسی خود، شما موفق تر خواهید بود. بدین ترتیب یک عامل دیگر به عوامل موفقیت تان اضافه می کنید و احتمال موفقیت تان را افزایش می دهید. اگر می خواهید در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید و به اهداف شغلی تان برسید باید سخت کار کنید و به عوامل موفقیت که شما را به اهداف تان می رسانند، توجه خاص داشته باشید.