آموزش درآمد دلاری را در کانال تلگرام دنبال کنید

سایت آموزش درآمد دلاری را در لینکدین دنبال کنید سایت آموزش درآمد دلاری را در فیس بوک دنبال کنید سایت آموزش درآمد دلاری را در اینستاگرام دنبال کنید

صندوق درآمد ثابت یا سود بانکی؟ + آموزش خرید صندوق درآمد ثابت

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
صندوق درآمد ثابت یا سود بانکی؟ + آموزش خرید صندوق درآمد ثابت صندوق درآمد ثابت یا سود بانکی؟ + آموزش خرید صندوق درآمد ثابت محمد بدلی

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که بازدهی آنها نوسان زیادی نداشته و دارای نرخ سود قابل پیش‌بینی است. این صندوق‌ها معمولا به صندوق‌های بدون ریسک هم معروف هستند. علت این موضوع، نوع سرمایه‌گذاری آنها است. سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت تا حدود زیادی مانند سپرده گذاری در بانک است. در واقع شما با خرید و سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت سود های معمولا ثابت با نرخ 18 تا 25 درصد را کسب می کنید.

 

صندوق درآمد ثابت چیست؟
صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یکی از روش های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هستند. این صندوق‌ها شرایط سرمایه‌گذاری را از نظر ریسک و بازده برای سرمایه‌گذاران مختلف به‌ویژه برای افراد مبتدی مساعدتر می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که این نوع صندوق‌ها به نوعی یک صندوق سرمایه گذاری بدون ریسک هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ایفای نقش واسطه مالی، سرمایه‌گذاری افراد غیرحرفه‌ای را از حالت مستقیم به غیرمستقیم تبدیل کرده و در این مسیر مزایای متعددی را هم برای بازار سرمایه و هم برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کنند.


در صندوق‌های با درآمد ثابت، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه‌گذاران در دارایی‌های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. مدیر این صندوق صرفا اجازه دارد بخش بسیار کمی از سبد تحت مدیریت خود را در دارایی‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری کند.

برای خرید و سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت قابل‌معامله در بورس باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید و همچنین در یک کارگزاری مانند کارگزاری آگاه یا کارگزاری فارابی حساب داشته باشید که قبلا آموزش ثبت نام در این دو کارگزاری در بخش کارگزاری ها ارائه شده است.

ثبت نام و خرید صندوق های درآمد ثابت در کارگزاری آگاه
لینک ثبت نام و خرید

ثبت نام و خرید صندوق های درآمد ثابت در کارگزاری فارابی
لینک ثبت نام و خرید

 

بانک بهتر است یا صندوق درآمد ثابت؟

در حال حاضر صندوق های با درآمد ثابت زیادی وجود دارد که سود ماهانه بیشتری را نسبت به سپرده گذاری در بانک ارائه می دهد. با خرید این صندوق ها (صندوق های درآمد ثابت قابل‌معامله در بورس) در واقع شما نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها جهت افتتاح حساب و یا بستن حساب و برداشت موجودی نخواهید داشت. کافیست در یک کارگزاری حساب باز کنید. صندوق مورد نظر خود را با توجه به سرمایه خود تهیه کرده و به صورت ماهانه سود خود را در قالب واریز به حساب خود دریافت کنید. در واقع سپرده گذاری در بانک ها عملا معنایی ندارد.

انواع صندوق های درآمد ثابت
صندوق‌های درآمد ثابت به دو نوع صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) و صندوق‌های خارج بورسی (صدور و ابطالی) تقسیم می‌شوند. درواقع تفاوت این دو نوع صندوق در نحوه سوددهی‌شان است.

صندوق‌های صدور و ابطال، صندوق‌های غیرقابل‌معامله در بورس هستند که سرمایه‌گذار به طور مستقیم در آن سرمایه‌گذاری می‌کند و در دوره‌های تعیین‌شده ۱ ‌ماهه، ۶ ‌ماهه یا ۱ ‌ساله، سود صندوق در بین تمامی سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. زمانی‌ هم که سرمایه‌گذار بخواهد پول خود را از صندوق خارج کند، تقریباً همان مبلغی را که واریز کرده بود، پس از ابطال واحدها دریافت خواهد کرد.


چگونه می توان صندوق درآمد ثابت بخرم؟

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ درآمد ثابت، نیازی به دریافت کد بورسی نیست. بلکه باید از طریق یکی از شرکت‌هایی که این صندوق‌ها را ارائه می‌دهند، اقدام کنید. بدین ترتیب که می‌بایست در سایت صندوق درآمد ثابت مورد نظر خود ثبت نام کرده و احراز هویت شوید.

اما در صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF)، سرمایه‌گذار به طور مستقیم در صندوق سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در اصل، همانند خرید و فروش سهام، با خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها سود می‌کند. یعنی دارای نمادی در بورس هستند و سرمایه‌گذار با خرید و فروش این نمادها به سود می‌رسد. در این مطلب ما این نوع از صندوق های درآمد ثابت را مد نظر داریم.

چرا سود صندوق‌های با درآمد ثابت از بانک بیشتر است؟
نحوه سوددهی بانک‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. سوددهی هر دو به صورت پرداخت سود نقدی در بازه‌های زمانی مشخص است. موعد دریافت سود در بانک‌ها با توجه به نوع حساب متفاوت است. با ورود به صندوق‌های با درآمد ثابت و پیش‌بینی سود، می‌توان از سود بدون نرخ شکست و متناسب با روزهای حضور در صندوق  بهره‌مند شد.

اما در سپرده بانکی سررسید بلندمدت تعریف شده و برداشت پول قبل از سررسید معین (که معمولا در بانک‌ها از یک سال به بالاست) منجر به کاهش سود سرمایه‌گذار می‌شود. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سود کامل به مبالغی که در بازه تعریف‌شده (معمولا یک یا سه ماه) در صندوق حضور دارند، تعلق می‌گیرد و در صورت حضور کمتر از بازه نیز به نسبت روزهای حضور، سود پرداخت می‌شود.


هر لحظه هم که سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرد صندوق خود را بفروشد، به نسبت رشد قیمت نماد آن، سود خواهد کرد. مثلاً اگر قرار باشد که یک صندوق در سال حدود بیست درصد سود بدهد و سرمایه‌گذار۶ ماه صندوق را نگه دارد، حدوداً ۱۰ درصد سود گرفته‌است.
 
صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت مناسب چه افرادی است؟
با توجه به اینکه صندوق درآمد ثابت در قبال سود تضمین‌شده‌ای که پرداخت می‌کند، ریسک کمی به سرمایه‌گذاران تحمیل می‌کند، بنابراین، می‌توان گفت که این روش سرمایه‌گذاری برای افرادی مناسب است که تحمل پذیرش ریسک نداشته و به دنبال تجربه هیجان در بازارهای مالی نیستند.

چه زمانی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت در مقایسه با دیگر صندوق‌ها به‌صرفه‌تر است؟
در زمان نوسانات شدید بازار سرمایه و مواقع بحرانی چون سال ۱۳۹۹ که تحلیلگران بازار سرمایه تا حد زیادی از تحلیل بازار درماندند، صندوق درآمد ثابت قطعاً بهترین و تنها گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد محسوب می‌شد. اما در شرایط عادی هم این روش بسیار ایمن و کم‌ریسک بوده و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

بهترین صندوق درآمد ثابت کدام است؟

در خصوص صندوق‌های قابل‌معامله در بورس نمادهای زیادی وجود دارند که می توانید در سایت fipiran.ir لیست برترین صندوق ها به همراه درصد سود پرداختی به خریداران را مشاهده کنید.

برای خرید و سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت قابل‌معامله در بورس باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید و همچنین در یک کارگزاری مانند کارگزاری آگاه یا کارگزاری فارابی حساب داشته باشید که قبلا آموزش ثبت نام در این دو کارگزاری در بخش کارگزاری ها ارائه شده است.

ثبت نام و خرید صندوق های درآمد ثابت در کارگزاری آگاه
لینک ثبت نام و خرید

ثبت نام و خرید صندوق های درآمد ثابت در کارگزاری فارابی
لینک ثبت نام و خرید

با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام، و کسب درآمد دلاری رو شروع کن

 
با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید. برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

توصیه های من درباره آموزش و برنامه ریزی در سال 1403

محمد بدلی مدیر سایت آموزش بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت نی وکبه نظر من بزرگ ترین ابزار انسان برای رسیدن به موفقیت، داشتن تخصص هست. بزرگترین هدفت برای سال 1403 رو افزایش اطلاعات، کسب تخصص و آموزش و یادگیری برای پیشرفت خودت قرار بده. روی آموزش خودت سرمایه گذاری کن چون تا زمانی که همون آدم قبلی هستی و اطلاعاتت در سطح همون اطلاعات محدود قبلی هست، درآمدت هم همون درآمد محدود قبلی خواهد بود. آموزش ببین. یاد بگیر و برای سرمایه گذاری برنامه ریزی کن تا پیشرفت کنی.
من محمد بدلی، با حداقل 10 سال سابقه در زمینه کسب درآمد اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، فروش اینترنتی، طراحی سایت های اینترنتی، راه اندازی کسب و کار آنلاین و فعالیت و سرمایه گذاری در بازارهای مالی، ابتدا از تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای موفقیت کسب و کار خودم استفاده کردم و بعد تصمیم گرفتم وارد سرمایه گذاری در بازارهای مالی بشم و در نهایت تجربیاتم رو آموزش بدم. اگر پیشرفتت برات مهم هست آموزش ببین و اطلاعاتت رو بالا ببر تا متفاوت تر و موفق تر از گذشته خودت باشی.
پست های من رو در اینستاگرام و تلگرام دنبال کن. موفق باشی دوست عزیزم...

آموزش کسب درآمد دلاری با مهندس محمد بدلی

آموزش کسب درآمد دلاری و درآمد اینترنتی، بازاریابی و فروش اینترنتی، ارتقا وب سایت در نتایج جستجوی گوگل، افزایش فروش سایت توسط محمد بدلیآموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد دلاری و درآمد اینترنتی، بازاریابی و فروش اینترنتی برای کسب و کار، ارتقا وب سایت در نتایج جستجوی گوگل، افزایش فروش سایت و سئو تضمینی وب سایت ها تخصص من است. من محمد بدلی، موسس شرکت طراحی سایت نی وک و سایت گردشگری کمک سفر هستم. تا این لحظه بیش از هزاران نفر از طریق وب سایت من ( کسب درآمد دلاری ) آموزش دیده اند تا کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کنند. ادامه مطلب

جدیدترین مطالب سایت کسب درآمد دلاری

خبرنامه سایت آموزش کسب درآمد دلاری

با عضویت در خبرنامه سایت محمد بدلی، به جمع بیش از 10000 علاقه مند به کسب درآمد دلاری پیوسته و از جدیدترین مقالات آموزشی سایت و همچنین زمان برگزاری کارگاه های آموزشی غیر حضوری سایت با خبر شوید.

درآمد دلاری | آموزش سرمایه گذاری و آموزش کسب درآمد دلاری در ایران به صورت رایگان و کاربردی + آموزش کسب درآمد دلاری بدون نیاز به سرمایه ی اولیه در بازار رمزارزها.