چاپ کردن این صفحه

نمی خواهید از شر ایده های قدیمی رهایی پیدا کنید؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
نمی خواهید از شر ایده های قدیمی رهایی پیدا کنید؟ نمی خواهید از شر ایده های قدیمی رهایی پیدا کنید؟ محمد بدلی

افراد خلاق و سازنده، ذهنی بسیار سازگار شونده و قابل انعطاف دارند. در اینجا سه جمله ای که افراد خلاق، خیلی راحت می توانند آنها را به زبان بیاورند را برای شما ذکر می کنیم. البته شما نیز با تمرین مستمر می توانید این رویه را یاد بگیرید.

وقتی اشتباه می کنید آن را بپذیرید

اولین جمله: "من اشتباه کردم." افراد بسیاری هستند که آنقدر حق به جانب بودن برایشان اهمیت دارد که تمام انرژی ذهن شان را صرف کارشکنی، بلوف زدن، مقصر دانستن دیگران و انکار حقیقت می کنند تا اینکه خودشان را محق جلوه دهند. اگر اشتباهی می کنید آن را بپذیرید و سعی کنید راه حلی پیدا کنید و یک گام به جلو پیش بروید.

اشتباهات خود را انکار نکنید

افرادی که ذهن خلاق ندارند، تصور می کنند که گفتن جمله ی "اینجا من اشتباه کردم" نشانه ای از ضعف آنهاست. اما برعکس، این نشانه ی بلوغ فکری و نشان دهنده ی قدرت فردی و شخصیت آنهاست. به خاطر داشته باشید که همهی ما اشتباه می کنیم.

ذهنی انعطاف پذیر داشته باشید

جمله ی سومی که افراد خلاق خیلی راحت از آن استفاده می کنند این است :

"نظرم عوض شده"

این بسیار تعجب آور است که چه تعداد موقعیت های دشوار و ناخوشایند وجود دارند که افراد گرفتار این موقعیت ها می شوند و همچنان در آن باقی می مانند فقط به این دلیل که دوست ندارند بپذیرند که نظرشان تغییر پیدا کرده و یا حتی می ترسند که این مسئله را قبول کنند.

سعی کنید جلوی ضررهایتان را بگیرید

وقتی در زمینه ی شغلی تان، اطلاعات بیشتر و جدیدتری را بدست می آورید و زمانی که متوجه می شوید درباره ی تصمیمات قبلی تان به گونه ای دیگر فکر می کنید و اصطلاحا نظرتان عوض شده است، این حقیقت را بپذیرید و اجازه ندهید هیچ کس و هیچ چیزی شما را به گوشه ای رانده و در تنگنا قرار دهد. اگر اکنون می بینید که تصمیمات قبلی شما خیلی به نفع شما نیستند قدرت و شهامت داشته باشید و جلوی ضررتان را بگیرید. نظر و تصمیم قبلی تان را تغییر دهید و آن کاری را انجام دهید که بهتر است و به نفع شماست.

تمرین عملی

در اینجا دو راه وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها، از شر طرز فکرهای محدود و کوته بینانه رهایی پیدا کنید.

اولاٌ، بپذیرید که هیچ کس کامل و بی عیب و نقص نیست. همه ی ما به کرات اشتباه می کنیم. اشتباه کردن اساساٌ به معنای کم هوشی نیست بلکه نشانه ی این است که شجاعت و شهامت اقدام کردن را داریم. حالا گاهی ممکن است اشتباهاتی هم بکنیم.

ثانیاٌ، وقتی اطلاعات بیشتر و جدیدتری را بدست می آورید، سعی کنید در هر جایی که ضروری به نظر می رسد نظر و تصمیمات قبلی خود را تغییر دهید. بیشتر آن چیزهایی که امروز شما درباره ی کسب و کارتان می دانید طی سالیان آتی به طور کامل تغییر خواهند کرد بنابراین شما اولین کسی باشید که به این مسئله واقف است.